Wiadomości z rynku

niedziela
10 listopada 2024

Ovibos - nietypowa naczepa z wędką

Trzyosiowa naczepa Ovibos z żurawiem
15.06.2007 00:00:00
Przewieźć materiały budowlane na paletach, rury, elementy stalowe lub kruszywo, samodzielnie załadować i rozładować towar. To wszystko potrafi jeden pojazd - dwuskrzyniowa naczepa wywrotka Ovibos z żurawiem Fassi. Na ramie naczepy zamontowane zostały dwie skrzynie ładunkowe. Przednia skrzynia jest dwustronnie kiprowana, a tylna - trójstronnie. Wykonane z profili aluminiowych burty uchylają się u dołu przy rozładunku materiałów sypkich. Po zaryglowaniu górnych i odryglowaniu dolnych zawiasów burty otwierają się do dołu, co umożliwia załadunek naczepy przy pomocy wózka widłowego. Pomiędzy skrzyniami osadzono żuraw Fassi F 150A22, który przy wysięgu 8 m ma udźwig 1.600 kg.
Ovibos z Tuszyna koło Łodzi to jeden z najmłodszych polskich producentów naczep. Działa od 2005 roku. Specjalizuje się w produkcji naczep wywrotek, podkontenerówek oraz specjalnych. Takim pojazdem jest właśnie opisywana dwuskrzyniowa wywrotka z żurawiem, powstała w tym roku na zamówienie przedsiębiorstwa zajmującego się produkcją kostki brukowej oraz budową dróg.
Dwie skrzynie
Na ramie naczepy zamontowane zostały dwie skrzynie ładunkowe. Przednia skrzynia jest dwustronnie kiprowana, a tylna - trójstronnie.
Wykonane z profili aluminiowych burty uchylają się u dołu przy rozładunku materiałów sypkich. Po zaryglowaniu górnych i odryglowaniu dolnych zawiasów burty otwierają się do dołu, co umożliwia załadunek naczepy przy pomocy wózka widłowego. Pomiędzy skrzyniami osadzono żuraw Fassi F 150A22, który przy wysięgu 8 m ma udźwig 1.600 kg. Skrzyniami i żurawiem steruje się z jednego pulpitu umieszczonego z boku naczepy. Naczepa waży 11.150 kg, a jej techniczna ładowność, którą w pełni można wykorzystać na niepublicznych drogach, wynosi 23.800 kg. Łączony z naczepą ciągnik siodłowy musi być wyposażony w dwuobwodowy układ hydrauliczny.
Ze skrętną "trójką"
Nietypową naczepę wyposażono w skrętną trzecią oś. Ma ona ułatwić manewrowanie długim zestawem w ciasnych magazynach i miejscach rozładunku. Za skręcanie osi odpowiada mechanizm holenderskiej firmy Tridec złożony z obrotnicy przy siodle połączonej z osią.
Ze względu na ciężkie warunki (kurz, pył, błoto), w jakich pracować będzie naczepa, zastosowano bębnowy system hamulcowy Wabco (w pojazdach konstrukcyjnych bębnowe hamulce są bardziej popularne niż tarczowe). Naczepa osadzona jest na zawieszeniu i osiach firmy BPW. Czas budowy tego typu specjalistycznego pojazdu producent szacuje na 14 tygodni. Cena to około 250 tys. zł netto.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.