Wiadomości z rynku

niedziela
10 listopada 2024

Polskie premiery E-Tourneo Customa i E-Transita Couriera

Produkcja obydwu modeli rozpocznie się na początku 2025 roku
17 lipca 2024

Fot. Ford

 
Podczas XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego, największego wydarzenia biznesowego w Europie Centralnej, Ford po raz w pierwszy w Polsce zaprezentował dwa nowe w pełni elektryczne modele – E-Tourneo Customa oraz E-Transita Couriera.

Oba modele wzbogacą szeroką ofertę Ford Pro skierowaną do biznesu, a także wpłyną na rozwój elektromobilności i zeromisyjności. Przy okazji premiery E-Tourneo Customa, Ford opublikował pełną ofertę modelu, który jest już możliwy do zamawiania.

E-Tourneo Custom w sześciu wersjach

Osobowy E-Tourneo Custom, ma maksymalnie dziewięć miejsc siedzących, a nowa platforma zapewnia jeszcze lepsze osiągi, kulturę jazdy i przestrzeń. Dzięki temu samochód jest szczególnie atrakcyjny dla klientów biznesowych potrzebujących zeroemisyjnego modelu. Według producenta model sprawdzi się jako część floty samochodów hoteli, lotnisk i wielu innych działalności.

Elektryczny E-Tourneo Custom z napędem na tylne koła jest do wyboru w dwóch długościach (L1 i L2), każdorazowo w trzech wersjach wyposażenia – Limited, Titanium X oraz Active. Samochód napędza silnik elektryczny o mocy 218 KM połączony z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów CVT. Pojemność użytkowa baterii wynosi 64 kWh, co pozwala pokonać do 325 km (uśredniony zasięg według WLTP).

Bazowa wersja Limited obejmuje bezkluczykowy dostęp do samochodu, kierownicę pokryta skórą Sensico, przednie i tylne czujniki parkowania, tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości, kamerę cofania, reflektory statyczne Full LED czy 17-calowe felgi aluminiowe. Jest też automatyczna klimatyzacja oraz podgrzewana przednia szyba Quickclear. Już w standardzie Ford oferuje 13-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4, obsługę Android Auto i Apple CarPlay, system audio z 10 głośnikami oraz bogatą ofertę systemów bezpieczeństwa. Obejmuje ona m.in. system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, system kontroli pasa ruchu czy system zapobiegający kolizjom z asystentem skrętu w lewo.

W Active znajduje się już funkcja domykania bocznych drzwi przesuwnych, automatyczna klimatyzacja trzystrefowa, relingi dachowe, częściowo skórzana tapicerka czy podgrzewane przednie fotele. W zakresie multimediów 13” dotykowy ekran jest wyposażony w nawigację satelitarną. Wśród dodatkowych asystentów bezpieczeństwa warto wskazać na funkcję automatycznego hamowania podczas cofania, adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go, system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania podczas wyjazdu tyłem czy ostrzeżenie o nadjeżdżających pojazdach przy wysiadaniu. Na łonie natury przydać się może zamontowana w tylnej klapie lampa piknikowa oraz rolety przeciwsłoneczne.

Titanium X to równoległa do Active wersja, która jest przeznaczona do nieco innych potrzeb. Nie znajdziecie w niej relingów dachowych, lampy piknikowej czy rolet przeciwsłonecznych, ale inne elementy sprawiają, że to najlepiej wyposażony E-Tourneo Custom w ofercie. Poza wspomnianym wyposażeniem dla Active, standardem są bowiem tylne światła w technologii LED czy system kamer 360 stopni. Standardem dla tej wersji jest też w pełni skórzana tapicerka.

Na rynku debiutuje również w pełni elektryczny E-Transit Custom, który otwiera przed firmami perspektywy wyższej efektywności biznesowej. Model oferuje układ napędowy nowej generacji, zupełnie nowe funkcje oraz dostęp do usług Ford Pro. Samochód dostępny jest w dwóch długościach, trzech wersjach nadwozia, czterech wersjach wyposażenia i dwóch układach napędowych do wyboru – o mocy 136 KM lub 218 KM. Ceny tego modelu w Polsce rozpoczynają się od 215.610 zł netto.

Polski cennik E-Tourneo Customa startuje natomiast od 233.060 zł netto - samochód o długości L1 w wersji wyposażenia Limited.

E-Transit Courier – kompaktowy van

Na Europejskim Kongresie Gospodarczym, Ford premierowo pokazał także E-Transita Couriera – kompaktowego vana, który dołącza do linii zelektryfikowanych i innowacyjnych samochodów dostawczych tej marki. Nowa generacja modelu została zaprojektowana z myślą o zwiększeniu funkcjonalności, zyskaniu większej i bardziej wszechstronnej przestrzeni ładunkowej.

Inżynierom Forda udało się uzyskać poprawę wszystkich parametrów dotyczących ładowności. Szerokość między tylnymi nadkolami wynosi 1.220 mm, dzięki czemu kompaktowy van może po raz pierwszy przewozić dwie europalety. Całkowita objętość przestrzeni ładunkowej wynosi teraz 2,9 m3, czyli o 25% więcej niż w poprzednim modelu. Możliwości vana dodatkowo zwiększa nowa przegroda z funkcją klapy, która umożliwia przewożenie przedmiotów takich jak deski lub rury o długości ponad 2.600 mm. Dopuszczalna ładowność vana z napędem w pełni elektrycznym wynosi 700 kg, a maksymalna masa holowanej przyczepy to 750 kg.

Kierowca pojazdu napędzanego silnikiem o mocy 136 KM ma możliwość korzystania tylko z pedału przyspieszenia – system One Pedal Drive. Zapewniono możliwość ładowania prądem stałym (DC) o mocy do 100 kW, dzięki czemu zasilenie pojazdu w zakresie 10-80 procent może zająć mniej niż 35 minut. W zakresie multimediów E-Tourneo Courier oferuje cyfrowy zestaw wskaźników. Zawiera on 12-calowy ekran główny i 12-calowy środkowy ekran dotykowy z najnowszym systemem Ford SYNC 4.

Gama modeli obejmuje również E-Tourneo Courier. To wielofunkcyjny samochód polecany dla rodzin. Łączy styl, przestronność i praktyczne walory w kompaktowym nadwoziu. Charakterystyczna sylwetka nawiązująca do segmentu SUV-ów i duża przestrzeń sprawiają, że model wpisuje się zarówno w miejski styl życia, jak i pasje do ludzi aktywnych, którzy cenią sobie wyprawy na łono natury.

Produkcja obydwu modeli rozpocznie się na początku 2025 roku, a ich oferta wraz z cennikami zostanie zaprezentowana jesienią tego roku. (red)

Fot. Ford

Fot. Ford

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.